Tradicións do Neolítico

Submitted by admin on Mon, 02/25/2019 - 16:44

Hai poucos días, no Progreso, José Manuel Blanco Prado, amigo e compañeiro, falaba de Milenios de súplicas divinas, sobre o Santuario da Virxe das Virtudes na parroquia corguesa de Pedrafita:

https://www.elprogreso.es/articulo/comarca-lugo/milenios-suplicas-divinas/201902141920371359884.html

Do que destacamos

"Aos ritos, digamos, asociados á lirturxia oficialista, como poden ser as misas ou a procesión, hai que engadir os ritos populares como o de poñer o santo, as procesións individuais ou o que eu denomino o ritual do contacto coa imaxe estática", explica Blanco.

Los devotos a la virgen emplean este tipo de actos para pedir o agradecer a la santa su intercesión, habitualmente relacionada con la curación de algún mal o alguna enfermedad.

Precisamente la sanación es el propósito de uno de los ritos más vistosos que se han celebrado, y que todavía se celebran, en el entorno del templo. Junto a la capilla está la fuente de la Ascensión, donde los creyentes se lavan con un paño que posteriormente colgarán cerca del manantial para curarse de alguna enfermedad. "O ritual consta de dúas partes. Primeiro hai que expulsar a doenza. Para eso a persoa lávase co pano que molla na fonte", explica el investigador. Este paso permite, según la tradición, expulsar la enfermedad del cuerpo y que los síntomas comiencen a remitir. Sin embargo, la enfermedad no desaparecerá hasta que el paño se pudra. "Para eso se colga nun alambre xunto á fonte. E a medida que podrece o pano, cúrase a enfermidade", añade Blanco.

Solo hace falta pasar junto a la fuente de la Ascensión para descubrir que la tradición sigue muy viva. Los alrededores del manantial están totalmente repletos de paños en distinto estado de conservación, muchos de ellos lo suficientemente blancos y pulcros como para adivinar que no llevan demasiado tiempo colocados.

Los estudiosos consideran que el ritual de los paños se remonta no ya a los tiempos de la romanización, sino incluso mucho más atrás en el tiempo. "Podería ser do Neolítico", asegura Blanco. Lo que demuestra que, "la casualidá", cuando es la vida la que está en juego no hay Dios al que el ser humano, aislado o no, no llame por si suena la flauta.

Pois ben, podería quedar como unha anécdota máis, se non fose que hai moitos anos, xa, na repetida moitas veces Tara, preto de Dublín, no lugar de entronización dos reis celtas de Irlanda, ademais do petroglifo e a pedra de entronización, destacaba unha árbore lateral que tiña centenares de trapos brancos colgados, como no Corgo. No momento non entendín que estaba vendo e nin siquera fotografei a árbore.

Agora o entendo, despois de ler esa noticia do Progreso. Confirmada tamén porque hai outros lugares en Galicia como en Trasbar (da que xa falei, tamén), en Cervo, que teñen ese mesmo costume milenario. Se sabedes de máis sitios con este rito milenario, contádenolo.

Estamos esculpidos polos nosos ancestros paleolíticos e neolíticos e moitas das súas forzas permanecen non só na toponimia, senón nas costumes e tradicións populares.